I transportbranchen tjenes der penge når medarbejderne ikke er i firmaet; vognene skal ud at køre – helst hele tiden. Men det betyder også, at medarbejdernes registrering sker ude i virkeligheden. Både hvornår de kører, hvilken opgaven de er i gang med og hvor de er på vej hen.
De fleste speditører har et system til at overvåge hvor vognene befinder sig. Men vi vil vide mere: hvor og hvornår mødte chaufføren, hvilke opgaver er der i gang, er der afvigelser, etc.
Det kan vi nemt registrere på et stykke papir, men de skal jo så samles ind og tastes – med de ulemper og den forsinkelse det nu en gang giver. Alternativt kan opgaver registres på en sms, der så automatisk indlæses i systemet hjemme på hovedkontoret. Men der er mange koder at huske, og få data involveret. BeSofts Multi-Transport giver en end-to-end løsning:
Hjemme fordeles dagens opgaver på de enkelte vogne. I samme øjeblik er de relevante opgaver tilgængelig for den enkelte chauffør, der nu kan registrere sig; ikke blot tid, men også afvigelser, kommentarer, etc. – og alt er umiddelbart tilgængeligt for disponenten. Multi-Transport kan også levere lokationsdata fra den mobile enhed, og sammenholde dem med flådstyringen, for at sikre at chaufføren rent faktisk foretager registreringerne ved vognen.
Opgaver kan trækkes tilbage og lægges ud til en anden vogn i realtid. Det betyder at der kan disponeres fleksibelt med afsæt i den mest optimale sammensætning af opgaver.
Data fra Multi-Transport kan importeres og eksporters frit og i realtid, så alle jeres systemer har korrekte data til rådighed – det være sig flådstyring, track-and-trace og økonomisystem. Det betyder optimal service til jeres kunder, fordi I får det totale overblik over deres opgaver; ikke blot hvor vognen er, men også de afvigelser der er oplevet. Det betyder samtidig at jeres evne til at dokumentere alt i forbindelse med en transport er til stede.
Selv registreringen for chaufførerne er enkel og intuitiv, og stiller ingen krav til IT-kendskab. Du kan se et eksempel her (åbner i et nyt vindue). Dette sikrer korrekte registreringer og dermed en høj grad af gennemsigtighed; for jer og for medarbejderen.
Multi-Transport udregner tillige løn, inklusive samtlige tillæg og fradrag, med afsæt i den aftale der er lavet med den enkelte chauffør. Det gør kontrol og løndannelse til en langt mere overskuelig opgave, med høj grad af præcision. Er der tale om ad’hoc opgaver, kan de indsamlede data anvendes som fakturagrundlag og dokumentation. Er der tale om kontraktopgaver, få I nu et præcist værktøj så I kan se om I leverer det I skal - og samtidig holder budgettet.