"Gå hjem"-møde om den nye lov om registrering af arbejdstid
EU-Dom bliver nu til dansk lovgivning. Fra den 1. juli 2024 skal arbejdsgiveren sikre, at der bliver registreret arbejdstidens længde for samtlige medarbejdere, samt at stille "objektivt, pålideligt og tilgængeligt system til rådighed".
Er I klar til det? Hvad betyder det? Hvordan kan det gøres i praksis?
Advokat med speciale i ansættelsesret og ekspert i tidsregistrering holder informationsmøder i Købehavn, Odense og Aarhus.
Loven er en kendsgerning: Fra sommeren 2024 er det arbejdsgiverens ansvar at stille et system til rådighed for alle medarbejderne, hvor de kan registrere deres arbejdstid. Loven er en markant ændring af arbejdstidsloven.
Der åbner sig et hav af spørgsmål; til selve loven, hvordan den skal forstås, hvordan man lever op til kravene og hvordan man i praksis kan få loven implementeret i virksomheden.
Derfor har vi arrangeret tre "gå hjem"-møder hvor vi kommer omkring de temaer.
København, den AA. januar kl. 16-18, i XXXXXXXXXX Odense, den BB. januar kl. 16-18, i YYYYYYYYYYY Aarhus, den CC. januar kl. 16-18, i ZZZZZZZZZZZ
Julie Gerdes, der er advokat, og med speciale i ansættelsesret, vil gennemgå loven og de implikationer den har for jer, og hvordan I lever op til loven bogstav og intention. Og hvad er konsekvensen ved ikke at følge lovgivningen.
Kim Wilde, der har været selvstændig siden 1990, og har arbejdet med tidsregistrering igennem en menneskealder, vil give praktiske eksempler på hvad I kan gøre - og hvad I bestemt ikke skal gøre.
Der vil være rig lejlighed til at stille spørgsmål, så du kommer hjem med en forståelse af hvordan lige præcis jeres virksomhed kan overholde loven, og hvordan I kommer nemmest i gang.
I forbindelse med gå hjem-møderne, vil der blive serveret kaffe, vand og lidt sødt.
Det er gratis at deltage. Tilmelding er nødvendig - og det er "først til mølle".
Mere viden om tidsregistrering
Vi kender de overvejelser, det er vigtigt for jer at gøre i forbindelse med tidsregistrering. Her et lille udvalg af nogle af de vigtigste.